|
|
مسائل امروز سازمانها
با راه حل هاي ديروز حل شدني نيست و پيش بيني آينده مشکلات آتي را حل نميکند.امروزشرايط
محيطي و قواعد بازي به حدي بي رحم ، پيچيده و نامطمئن گرديده که سازمان ها ديگر نميتوانند
با تغييرات سطحي و ظاهري در ساختارها ، روش ها و سيستم ها حيات بلند مدت خود را
تضمين کنند . لذا سازمان هاي امروزي بايد چنان نگرشي در اذهان مديران و کارکنان
خود به وجود آورند که آينده اي وجود ندارد ، بلکه بايد آن را خلق کرد و فقط سازگاري
با تغيير کافي نيست ، بلکه بايد آن را دوست داشت . امروزه سازمان ها نميتوانند با
دل بستن به توان بالاي توليدي و اجراي چند طرح خلاق بر رقباي کوچک ، منعطف ، نوآور،
فرصت گرا و کم هزينه فائق آيند . لذا شيوه مديريت کلاسيک در محيط پيچيده ، متغير و
آشفته اقتصاد امروزي چندان کار آمد نيست . عملکردهاي فعلي مديريت ، رفته رفته جاي خود را
به يک فلسفه جديد مديريت مي دهند که کارکنان را رمز موفقيت در هر گونه فعاليت
سازماني ميداند . در شيوه مديريتي جديد ، مشارکت همه کارکنان ، پيمانکاران و کليه
دست اندر کاران از خريد مواد اوليه گرفته تا توليد ، فروش و خدمات پس از فروش را
طلب ميکند . اين کتاب که تمام يا بخشي از آن مي تواند به عنوان مقاله يا پروژه نيز
ارائه شود پس از بحث و موشکافي موضوع کيفيت به بررسي تئوريهاي کيفيت نظير 5S ، شش سيگما ، کايزن ، مدل تعالی سازمان ، ايزو ، مديريت ناب ، مديريت کيفيت فراگير ، هوشين کانری و غيره پرداخته
است .
:: برچسبها:
تئوریهای کیفیت ,
کیفیت ,
5S ,
شش سیگما ,
نظریه ها و مدل های کیفیت در سازمانها ,
تئوریهای مدیریت پیشرفته ,
مدیریت کیفیت ,
کیفیت چیست ,
ایزو ,
مدیریت ناب ,
مدیریت کیفیت فراگیر ,
هوشین کانری ,
مدل تعالی سازمان ,
کایزن ,
مدیریت سبز ,
EFQM ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1395 |
نظرات ()
|
|
|
|
|